דרוג העוצמה ב-NFL – מהדורת נובמבר / פריים-טיים זק

 

אנחנו כבר חודש לפני סוף העונה הסדירה והקבוצות כבר נערכות לסיומה. בערך למחצית מהקבוצות יש עוד על מה לשחק – אם על מקום בפלייאוף ואם על המיקום ב-SEEDING שלו (ובעיקר מי יזכה בשבוע החופש ו/או ביתרון ביתיות). שאר הקבוצות כבר הבינו שסיימו את העונה והמשחקים הנותרים יתמצו במאבקי כבוד או בניסיונות והתאמות לקראת השנה הבאה.

הכיוונים אליהן הולכות הקבוצות השונות הסתמנו כבר לקראת מהדורת אוקטובר של דירוג העצמה ובהתאם לכך התזוזות בדירוג בחודש האחרון היו קטנות יחסית – תזוזה ממוצעת של פחות מ-3 מקומות לקבוצה כאשר רק 5 קבוצות זזו יותר מ-5 מקומות בחודש נובמבר– הברס והקולטס שהמריאו ולעומתם הפנתרס, הפאקרס ובעיקר הרדסקינס שאיבדו גובה – מי יותר ומי פחות.

גם בתוך המחצית העליונה של הקבוצות יש כמה קבוצות איכות, כאשר העלית של הליגה ברורה מתמיד וכוללת לא יותר מחמש או שש קבוצות שיתמודדו ביניהן כנראה על המקומות בסופרבול. יהיה מאד מפתיע אם נציגת ה- NFC לא תהיה ניו אורלינס או לוס אנג'לס (ראמס) ונציגת ה- AFC לא תהיה קנזס סיטי או ניו אינגלנד. אבל היופי ב-  NFL הוא שכמעט בטוח שהפתעות כאלו יהיו ונגלה בעוד חודשיים לפחות משתתפת אחת במשחק הגדול שלא הייתה צפויה בשלב זה של העונה – כמו פילדלפיה של העונה שעברה (שכנראה לא תשחזר את הצלחתה השנה…).

ואם מדברים על קבוצות העלית – אי אפשר שלא להזכיר כמה משחקים מצוינים שהתקיימו בין הקבוצות הללו החודש ובראשם משחק המאנדיי-נייט המדהים בין הראמס לצ'יפס ששבר המון שיאים והיה אחד המשחקים הכי מהנים לצפייה שזכורים לי בשנים האחרונות. נקווה לעוד הרבה כאלה עד הפלייאוף ובמהלכו.

המשחק בין הראמס לצ'יפס – אחד הטובים בשנים האחרונות!

דרוג העוצמה נכון לסוף נובמבר:

  1. ניו אורלינס סיינטס (10- 1, דרוג קודם 3) – הקבוצה הטובה בליגה כרגע ובפער גדול. ניצחו את הראמס והביסו את כל השאר. משחק ההתקפה מתקתק ברמות של משחק מחשב (משיגים 37 נקודות למשחק – הכי הרבה בליגה) , בריס מדהים (ממשיך לשמור על אחוזי השלמת מסירות לא הגיוניים – כמעט 80%!), קמארה ואינגרם רצים בלי הפסקה ואפילו ההגנה משחקת טוב ועוזרת כשצריך. אם ינצחו עד הסוף תהיה להם ביתיות עד הסופרבול וקשה לראות מישהו שינצח אותם בדום הביתי.
  2. לוס אנג'לס ראמס (10- 1, דרוג קודם 1) – ממשיכים לשחק מצוין והפסידו רק לניו אורלינס בחוץ. ההתקפה ממשיכה לנפק מספרים מדהימים (במיוחד טוד גרלי שמוביל את הליגה עם כמות יארדים כוללת של כמעט 1500!) אבל ההגנה מראה קצת סימני האטה ולמרות שארון דונלד וחבריו ממשיכים להפעיל המון לחץ על הק"ב היריבים, הם לא כ"כ מצליחים לעצור קבוצות עם משחק ריצה אפקטיבי. הם יגיעו לפלייאוף בוודאות וכנראה יזכו גם בשבוע החופש אבל כרגע בנחיתות מול הסיינטס ביחס לביתיות בגמר.
  3. קנזס סיטי צ'יפס (9- 2, דרוג קודם 4) – הצ'יפס ממשיכים להיות הקבוצה הטובה ב- AFC ומפגינים את משחק ההתקפה היפה הליגה. מהומס ממשיך להדהים ולתת מספרים הסטוריים (37 ט"ד – קצב של 54 לעונה – השיא הוא 55 של פייטון מאנינג וחוץ ממנו אף אחד לא עבר את רף ה-50), והיל והאנט עושים גם כן מעל ומעבר למצופה. ההגנה השתפרה קלות ומדי פעם מצליחה לעצור את היריבות… ההפסד היחיד החודש היה במשחק המאנדיי נייט מול הראמס שהוזכר כבר, כך שלא נספור אותו נגדם… כרגע יש להם את המאזן הטוב ב- AFC אבל הם צריכים להיזהר כי הצ'ארג'רס ממש מאחוריהם ובסיטואציה מסויימת הם עשויים לאבד את ראשות הבית.
  4. לוס אנג'לס צ'ארג'רס (8- 3, דרוג קודם 5) – הצ'רג'רס ממשיכים לזנב בקנזס סיטי בבית ה- AFC מערב כשפיליפ ריברס נותן עונה לפנתיאון (רייטינג של 115! שלישי רק לבריס ולמהומס) ובמפתיע גם ההגנה (עדיין ללא ג'ואי בוסה) מדורגת בשליש העליון של הליגה וסופגת פחות מ-20 נקודות למשחק – מקום חמישי בליגה! מלווין גורדון כבר השיג יותר מ-800 יארד בריצה והוא אחת אחת ההפתעות הנעימות של העונה. הם יהיו בפלייאוף בוודאות אבל כנראה רק דרך הווילד קארד מה שייצר להם מסלול קשה לשלבים הגבוהים.
  5. ניו אינגלנד פטריוטס (8- 3, דרוג קודם 2) – הפטריוטס עושים מה שצריך כדי לנצח (חוץ מהתבוסה המוזרה לטנסי) אבל נראה שהם פחות חזקים מהרקורד שלהם ולא מביסים בצורה משכנעת כמו הקבוצות מעליהם בדירוג. ייתכן שזה שעמום של אמצע עונה לקבוצה שכבר ראתה הכול, ייתכן שהפציעות השפיעו (למרות שעכשיו כמעט כולם חזרו ומשחקים היטב) אבל מה שברור שאסור להספיד אותם… הם יזכו בוודאות בראשות ה- AFC מזרח ובפלייאוף אף אחד לא ירצה לפגוש את בריידי, במיוחד אם זה יהיה בפוקסבורו.
  6. פיטסבורג סטילרס (7- 3- 1, דרוג קודם 7) – היו כמה שבועות בהם הסטילרס נראו כמו הקבוצה הטובה ב- AFC והביסו את היריבות ללא תנאי אבל אז הגיע הניצחון הדחוק מול ג'קסונוויל וההפסד בדנבר והורידו אותם קצת לקרקע. דווקא ההגנה משחקת טוב לאחרונה, מפעילה המון לחץ על היריב (מייצרת את כמות הסאקים הגבוהה בליגה) וכבר מדורגת בחצי העליון של הדרוג למרות פתיחה קטסטרופלית אבל ביג בן וההתקפה קצת מתרשלים ויוצרים איבודי כדור לא מחויבים שעשויים לעלות לקבוצה בדרוג גבוה בפלייאוף. הם די בטוחים בראשות ה- AFC צפון אבל לא נראה שיקבלו שבוע חופש ויצטרכו לבקר בפוקסבורו או קנזס סיטי, שם יהיה להם קשה לנצח.
  7. יוסטון טקסנס (8- 3, דרוג קודם 8) – הטקסנס ממשיכים ברצף הניצחונות וכבר רושמים שמונה נצחונות רצופים (הפעם הראשונה בהיסטוריה שזה קורה אחרי פתיחה של 0- 3). ההגנה נראית מפחידה למדי (מדורגת שלישית למרות המשחקים החלשים בפתיחת העונה), כשג'יי-ג'יי וואט מחדש ימיו כקדם כפאס-ראשר הדומיננטי בליגה. ההתקפה בסך הכל יעילה למדי למרות השבריריות של קו ההקפה (די מדהים שווטסון שומר על רייטינג של 99 כשהוא סופג כמעט 3.5 סאקים למשחק), לאמאר מילר מרשים מאד ודאנדרה הופקינס כבר תפס יותר מ-1000 יארד. הקבוצה השתלטה על בית ה- AFC דרום ותגיע ככל הנראה לפלייאוף כאלופת הבית, ואם כך יהיה הם בהחלט יעמדו בציפיות של תחילת העונה.
  8. שיקגו ברס (8- 3, דרוג קודם 15) – אחת הקפיצות הגדולות של הדרוג. שיקגו לא הפסידה החודש ובעזרת הניצחון היפה על מינסוטה היא עומדת בראשות בית ה- NFC צפון ובסיכוי גבוה תישאר שם עד סוף העונה. ההגנה של שיקגו בראשות חליל מאק היא הטובה בליגה ומנצחת משחקים תוך שהיא לא מאפשרת ליריבות לחצות את קו ה-20 נקודות למשחק. בהתקפה היכולת של טרוביסקי משתפרת ולמרות שעדיין יש לו נטיה לעשות טעויות גדולות מדי פעם, הן קורות לעתים יותר רחוקות והוא כבר ברייטינג מכובד של 98. טאריק כהן מסתמן כאיום משמעותי הן באוויר והן על הקרקע ומוביל את הליגה בהחזרות פאנט עם 322 יארד (!).
  9. מינסוטה ויקינגס (6- 4- 1, דרוג קודם 11) – הויקינגס ממשיכים לשחק טוב, ההגנה חוזרת לאט לאט ליכולת של השנה שעברה (מדורגת כבר חמישית בליגה) וקירק קאזינס מראה שלמרות הביקורת, החוזה שלו היה מוצדק עם כמה משחקים שהצליח לנצח כמעט בכוחות עצמו. ההפסדים המיותרים בתחילת העונה וההפסד לשיקגו בחוץ החודש ימנעו מהם את ראשות בית ה- NFC צפון אבל אם יצליחו להגיע לפלייאוף (וכרגע הם בפנים) דרך הווילד קארד, אף קבוצה לא תרצה לפגוש אותם שם.
  10. בולטימור רייבנס (6- 5, דרוג קודם 12) – אחרי רצף של הפסדים בתחילת החודש, ג'ו פלאקו נפצע והוחלף בלאמאר ג'קסון הרוקי שיצק להתקפת הקבוצה זהות אחרת לגמרי שמסתמכת על משחק ריצה דומיננטי. בשני הניצחונות שהשיגה הקבוצה עם ג'קסון מאחורי הסנטר היא עברה את רף ה-200 יארד בריצה תוך שג'קסון תורם חלק משמעותי מיארדים אלה. יכולת המסירה שלו עדיין טעונת שיפור אבל בסיוע ההגנה שהיתה ונשארה חזקה מאד הקבוצה נמצאת בעמדה טובה להגיע לפלייאוף, למרות שכנראה לא ידביקו את הסטילרס בראשות בית ה- AFC צפון.
  11. סיאטל סיהוקס (6- 5, דרוג קודם 13) – סיאטל ממשיכה להפתיע לטובה ולנצח הרבה מעבר לצפוי. ההגנה נשארת בצמרת של הליגה ומצליחה ליצור די הרבה איבודי כדור (של היריבה) וראסל ווילסון ממשיך לעשות קסמים תוך שהוא סופג הרבה סאקים (מעל 3 למשחק) אבל מצליח להפעיל את טיילר לוקט וכריס קארסון בצורה אפקטיבית. הם הפסידו החודש לצ'רג'רס ולראמס החזקים אבל השיגו נצחונות יפים על הפאקרס והפנתרס. יש להם 3 משחקים מול הניינרס והקרדינלס וגם משחק בית מול מינסוטה שהם בהחלט יכולים לנצח כך שהם יכולים להגיע ל-10 נצחונות ואז יהיו כנראה בפלייאוף – זה יהיה הישג מצוין לפיט קארול וצוות האימון שלו.
  12. קרולינה פנתרס (6- 5, דרוג קודם 6) – נפילה משמעותית בדרוג לפנתרס שנמצאים בעיצומו של רצף של שלושה הפסדים שכרגע דוחק אותם מחוץ לפלייאוף. בשני ההפסדים הראשונים היריבה הצליחה להגביל את משחק הריצה שהוא החלק החזק בהתקפה אבל גם השבוע מול סיאטל כשניוטון ומקאפרי רצו ביחד 190 יארד הקבוצה הפסידה למרות משחק מסירה טוב (כבר שבוע שני ברציפות) של ניוטון. כנראה שלמרות כמה טעויות של ניוטון ושל מתאם ההתקפה, עיקר הבעיה היא בהגנה שמדורגת בתחתית הליגה וספגה מעל 100 נקודות ב-3 המשחקים האחרונים. הם צריכים לתפוס את עצמם ולחזור למה שעבד עבורם בתחילת השנה, אחרת הם כנראה לא ישחקו בינואר.
  13. דאלאס קאובויס (6- 5, מיקום קודם 18) – דאלאס התאוששו אחרי פתיחת עונה לא טובה וכרגע מובילים את בית ה- NFC מזרח. זיק אליוט ממשיך לסחוב את הקבוצה על הכתפיים ומייצר את מרבית התפוקה ההתקפית (מוביל את הליגה בריצה עם 1043 יארד ושני בכמות יארדים כוללת אחרי טוד גרלי). דאק פרסקוט משחק סביר למרות קו ההתקפה שלא עוזר לו (ראשון בליגה בסאקים שספג עם 38) וההגנה לא מייצרת איבודי כדור אבל גם לא מאפשרת הרבה יארדים. הם ניצחו את פילדלפיה ו-וושינגטון (נטולת אלקס סמית) ונראים כרגע כקבוצה הטובה בבית (החלש). אם הם יגיעו לפלייאוף, הם יהיו כנראה היעד המועדף לביקור של קבוצות הווילד קארד.
  14. אינדיאנפוליס קולטס (6- 5, מיקום קודם 23) – העליה הגדולה של הדרוג. הקבוצה לא מנוצחת בנובמבר ומנצלת את הבית החלש שלה (ניצחונות על טנסי וג'קסונוויל) כדי לתפוס מקום טוב בדרך לפלייאוף. אנדרו לאק משחק מצוין (רצף של 7 משחקים עם 3 ט"ד לפחות) ונהנה מקו התקפה מצוין שלא מאפשר כמעט סאקים. גם ההגנה הצעירה שאמנם נסוגה מעט שומרת על מקום באמצע הדרוג ולא מסכלת את מאמציו של לאק כמו בעבר. אם הקבוצה תגיע לפלייאוף זו תהיה הפתעה נעימה אך חשוב מכך – נבנה כאן שלד טוב שעם כמה חיזוקים מקומיים יכול לרוץ בצמרת עוד הרבה שנים.
  15. פילדלפיה איגלס (5- 6, דרוג קודם 16) – פילדלפיה ממשיכה להזדנב בשיפולי הצמרת ולא מצליחה לנצל את הבית החלש שלה כדי לבסס מקום המוליך לפלייאוף. וונץ משחק טוב (רייטינג 101) אבל חוץ מזק ארץ המצוין אין לו אף תופס אמין ועקבי, גם לא משחק ריצה מאיים (הרץ המוביל, ג'וש אדמס, השיג פחות מ-300 יארד עד כה) והקבוצה מרבה לאבד כדורים. גם ההגנה בינונית מאד ונותנת ליריבות הרבה מקום להישאר במשחק ולעתים מזומנות גם לנצח. המשחק בשבוע 14 מול הקאובויס הוא קריטי לניסיון שלהם לתפוס את ראשות בית ה- NFC מזרח שכן עם משחקים נגד הראמס והטקסנס יהיה להם קשה לאסוף מספיק נצחונות להגיע לפלייאוף דרך הווילד קארד.
  16. גרין ביי פאקרס (4- 6- 1, דרוג קודם 10) – אחת הנפילות הגדולות של הדרוג. למרות שארון רוג'רס בריא ובכושר הקבוצה אספה רק ניצחון אחד בנובמבר (ושלושה הפסדים). הקבוצה מתקשה בעיקר במשחקי החוץ שם טרם ניצחה העונה ועומדת על מאזן 0- 6 (!). ברור שחלק מזה נובע מההגרלה הקשה (משחקי חוץ מול הראמס, הפטריוטס, הסיהוקס והויקינגס) אבל נראה שמשהו שבור בקבוצה, רוג'רס לא טורח להסתיר את תסכולו מהתוצאות ונראה שצוות האימון לא מצליח למצות את הכישרון המצוי בקבוצה באופן מיטבי. למרות שלוח המשחקים עד סוף העונה קל יחסית הקבוצה כנראה לא תגיע לפלייאוף ובפגרה יהיו שינויים משמעותיים שהאוהדים המסורים בוויסקונסין ייקוו שיאפשרו לרוג'רס התמודדות אמיתית על עוד תואר לפני הפרישה.
  17. דנבר ברונקוס (5- 6, מיקום קודם 17) – העונה של דנבר כבר נראתה גמורה כאשר הגיעו שני ניצחונות מפתיעים על הצ'רג'רס והסטילרס שהחזירו אותם לחיים. ההגנה מתחילה להראות מאיימת (וון מילר וחבריו מזכירים ימים עברו) ומדורגת רביעית בליגה. קייס קינום לא מבריק אבל הרוח המיוחדת שלו שומרת את ההתקפה מאוחדת ומדי פעם הוא עושה מהלך גדול שמיצר ניצחון ואמונה בשחקנים הצעירים שסביבו (ובעיקר בפיליפ לינדסי שנותן עונה מצוינת והשיג כמעט 800 יארד על הקרקע – שביעי בליגה). הם בהחלט יכולים לנצח לפחות 4 מ-5 המשחקים הנותרים ולהגיע ל-9 נצחונות ואז לקוות שהקלפים יסתדרו והם יצליחו להגיע לפלייאוף כקבוצה השלישית מבית ה- AFC מערב.
  18. סינסינטי בנגלס (5- 6, מיקום קודם 14) – הבנגלס בנפילה חופשית, לא ניצחו אף משחק בנובמבר והפסידו 3 משחקים ברצף (חמישה מששת האחרונים) כולל הפסדים לקליבלנד ולבלטימור (נטולת ג'ו פלאקו). מאז שאיי-ג'יי גרין נפצע, לאנדי דלטון אין למי למסור וההתקפה מייצרת רק 18 נקודות למשחק בנובמבר– וזה ממש לא מספיק כדי לנצח משחקים במיוחד בהתחשב בכך שההגנה היא אחת הגרועות בליגה. בזכות פתיחת העונה הטובה לקבוצה עדיין יש רקורד סביר שלכאורה יכול להוביל אותה לפלייאוף אבל ברמת המשחק שהם מפגינים ולוח המשחקים הקשה שלפניהם הם כנראה יחכו לפחות עוד שנה לניצחון הפלייאוף הראשון מאז 1990.
  19. וושינגטון רדסקינס (6- 5, דרוג קודם 9) – הנפילה הגדולה של הדרוג. וושינגטון כבר היתה בקשיים עוד לפני הפציעה של אלקס סמית – כאשר פציעות בקו ההתקפה הפחיתו מהותית את יעילות המסירות של סמית והקטינו את התפוקה של אדריאן פיטרסון – אבל הפציעה של הק"ב גזרה כנראה את גורלה של הקבוצה שעד אז עדיין הובילה את בית ה- NFC מזרח ונראתה בדרך לפלייאוף. עם קולט מקקוי ומארק סאנצ'ז הקבוצה לא תגיע רחוק, ההתקפה תהיה עוד יותר מוגבלת מכפי שהיתה קודם וגם ההגנה הסולידית כנראה כבר לא תעזור. הרדסקינס כבר פינו את מקומם בראשות הבית לקאובויס בעקבות ההפסד בחג ההודיה ויראו את הפלייאוף בטלוויזיה, כאשר לקראת השנה הבאה יצטרכו למצוא ק"ב ורץ צעירים ועמידים יותר ולהתחיל מחדש.
  20. טנסי טייטנס (5- 6, מיקום קודם 21) – טנסי היא אחת הקבוצות המוזרות והלא יציבות בליגה כאשר לצד ניצחונות יפים על הפטריוטס והקאובויס הם רושמים תבוסות קשות לקולטס ולרייבנס ואפילו הפסד לבילס. משהו בקבוצה הזו לא מתחבר ולמרות הכישרון הצעיר הרב שקיים בקבוצה (מריוטה עצמו, דרק הנרי, קורי דייויס ועוד) הם נראים חסרי כיוון ואופי וצוות האימון לא מייצר סכמה התקפית מצליחה – בקיצור הם נראים כאילו ג'ף פישר עדיין מאמן אותם… לקבוצה עדיין יש סיכוי להציל את העונה הזו ולהגיע לפלייאוף אבל יצטרכו לחול שינויים משמעותיים בקיץ (בצוות האימון וגם ברוסטר) כדי שהם יוכלו להפוך לכוח משמעותי בליגה.
  21. מיאמי דולפינס (5- 6, מיקום קודם 20) – מיאמי ממשיכים להסתחרר למטה והפסידו 6 מ-8 משחקיהם האחרונים. ריאן טנהיל נפצע שוב (וחזר) אבל לא ההתקפה ולא ההגנה נראים כאילו יש בהם מספיק כישרון ובוודאי לא שיטה ותכנית שיכולים לקחת את הקבוצה רחוק – בוודאי לא לאיים על הפטריוטס בראשות בית ה- AFC מזרח. אחרי ההפסד לקולטס השבוע הם ירדו למאזן שלילי וכנראה יישארו במצב הזה עד תום העונה. בפגרה הם יצטרכו לחשב מסלול מחדש – ולהתחיל בעמדת הק"ב שם לא נראה שיש להם תקווה משמעותית בסגל הקיים.
  22. דטרויט ליונס (4- 7, דרוג קודם 19)– אחרי חודש אוקטובר שנראה לא רע, הקבוצה חזרה לסורה בנובמבר. במהלך תמוה הקבוצה שלחה בטרייד את גולדן טייט וסטאפורד חזר לעשות טעויות. קיריון ג'ונסון (כששיחק) לא היה מספיק יציב וההגנה המשיכה להתמקם במרתפי הליגה ולאפשר לכל ק"ב יריב לחגוג עליה. דטרויט סיימה בפועל את העונה וכל מה שנשאר לה זה לנסות להפריע לויקינגס ואולי גם לפאקרס לעלות לפלייאוף כשהיא נפגשת איתם בשבועיים האחרונים של העונה.
  23. קליבלנד בראונס (4- 6- 1, דרוג קודם 25) – הקבוצה נראית אחרת לגמרי מאז פיטוריו של יו ג'קסון. בייקר מייפילד פורח, ניק צ'אב רץ למרחקים שלא הכיר, ההגנה ממשיכה להיות בין הטובות בליגה (בעיקר מול המסירה, שם הם במקום ה-2 בליגה) והקבוצה כבר רושמת שני ניצחונות רצופים – דבר שלא קרה כבר הרבה שנים. השנה קליבלנד החזירה לעצמה את ה- RESPECTABILITY שאיבדה בשנות ההפסדים האינסופיים ויש שם מספיק כישרון כדי להביט לעתיד בתקווה.
  24. אטלנטה פאלקונס (4- 7, מיקום קודם 22) – שלושת ההפסדים הרצופים האחרונים סגרו סופית את העונה של אטלנטה. אם בתחילת העונה הסיפור היה התקפה מצוינת שהוכשלה ע"י הגנה איומה הרי במשחקים האחרונים גם ההתקפה מזייפת וברצף 3 ההפסדים לא השיגה יותר מ-20 נקודות למשחק. ההעדר הכמעט מוחלט של משחק ריצה פוגע בקבוצה וחוליו ג'ונס ממשיך את יחסי האהבה / שנאה שלו עם האנד-זון… הפלקונס יתרכזו בהחלמה של כל הפצועים ותיקון נקודות תורפה בתקווה לעונה מוצלחת יותר בשנה הבאה – כי בסה"כ יש בקבוצה הזו המון כישרון.
  25. ניו יורק ג'יאנטס (3- 8, דרוג קודם 30) – עליה מסוימת לג'יאנטס שאחרי פתיחה פתטית הראו שיש להם בכל זאת קצת חיים וכבוד והצליחו לחבר במהלך החודש שני נצחונות (!). הם לא הצליחו לנצל את הבית החלש שלהם (NFC מזרח) ובהפסד השבוע לפילדלפיה הם הודחו מעשית מהפלייאוף. סקון ברקלי נראה כמו נכס משמעותי לעתיד וביחד עם בקהם הם צריכים את הק"ב שיהפוך את ההתקפה למוצלחת ומצליחה. נראה שתהיה להם בחירה גבוהה בדראפט גם השנה כך שיוכלו להשלים את מה שלא הספיקו בדראפט של השנה שעברה. עבודה משמעותית נדרשת לשיקום ההגנה (במיוחד נגד המסירה) וקו ההתקפה – שתי היחידות הללו הן בין הגרועות בליגה.
  26. ג'קסונוויל ג'גוארס (3- 8, מיקום קודם 24) – היגוארים נמצאים בסחרור ורשמו 4 הפסדים ואף לא ניצחון אחד בנובמבר. בורטלס פתטי וההתקפה לא מצליחה לייצר שום דבר למרות שובו (בכושר טוב) של לאונרד פורנט לעמדת הרץ לאחר פציעה. גם ההגנה מתחילה לזייף – היא עדיין בין הטובות בליגה אבל כבר לא ביכולת שאפשרה לה לנצח משחקים לבד בשנה שעברה. קשה להאמין שזו אותה קבוצה שהייתה שניות מעליה לסופרבול בשנה שעברה… הקבוצה תצטרך לעשות הרבה חשיבה בקיץ ובראש ובראשונה למצוא פתרון לעמדת הק"ב.
  27. טאמפה ביי באקנירס (4- 7, דרוג קודם 27) – הקבוצה המאנית-דפרסיבית של הליגה. ההתקפה ממשיכה להתנדנד בין פיצפטריק לווינסטון ובין תצוגות טובות למביכות, כמות איבודי הכדורים שוברת שיאים (לטאמפה ביי יש 29 איבודי כדור – 6 יותר מהבאה אחריה!), וההגנה לפחות יציבה – היא גרועה תמיד… ככל הנראה נדרש פה שינוי מהותי בצוות האימון והחלטות לגבי הכוון שהקבוצה תלך בו בשנים הבאות. יש המון חורים ובעיות לתקן לפני שהקבוצה תוכל אפילו להתמודד באופן מכובד בבית החזק בו היא נמצאת (NFC דרום).
  28. בפאלו בילס (4- 7, דרוג קודם 32) – הקבוצה השיגה מאזן חיובי בנובמבר (2 נצחונות מול הפסד בודד) וזה בהחלט לשבחו של צוות האימון שהצליח למנוע התפרקות והוציא מסגל מוגבל מאד (שגם הק"ב המוביל שלו היה פצוע רוב החודש ו-3 ק"ב אחרים שיחקו כממלאי מקום) הרבה יותר ממה שניתן היה לצפות. ג'וש אלן מראה כמה סימנים חיוביים (למרות יכולת כוללת די בינונית) אבל יש לו עוד הרבה מקום לגדול. ההגנה ממשיכה להיות מצוינת (שניה בליגה אחרי שיקגו) אבל יש הרבה מקום לשדרוג בהתקפה בשביל שהבילס יוכלו להיות תחרותיים לאורך עונה שלמה. עדיין, נראה שיש כאן כמה מרכיבים (מאמן, ק"ב, הגנה) שניתן להתחיל מהם את הטיפוס הארוך למעלה.
  29. ניו יורק ג'טס (3- 8, דרוג קודם 26) – הג'טס חווים את כאבי הגדילה של קבוצה צעירה ולא רשמו אף ניצחון בנובמבר. ההגנה נסוגה ממקום בצמרת לדשדוש באמצע הטבלה וסאם דרנולד לומד שהחיים ב – NFL אינם קלים ויש לקוות שהוא מפיק לקחים, כי אין ספק שיש לו פוטנציאל. לקבוצה יש בסיס סביר אבל צריכה הרבה חיזוקים והתאמות כדי להצליח יותר בעונה הבאה.
  30. אריזונה קארדינלס (2- 9, דרוג קודם 28) – גם אריזונה לא ניצחה אף משחק בנובמבר וללארי פיצג'רלד המסכן לא נותר דבר חוץ מלשבור שיאי קריירה (הוא שני בהיסטוריה בכמות יארדים בתפיסה עם יותר מ- 16000 – רק אחרי ג'רי רייס האגדי) ולחכות לטקס הוקרה בפרישה. ג'וש רוזן עושה כמיטב יכולתו וגם ההגנה סבירה בסה"כ אבל זה רחוק מלהיות מספיק. נראה שמחכות לאוהדים עד לפחות כמה שנים שחונות במדבר לפני שהקבוצה תחזור להיות תחרותית.
  31. סן פרנסיסקו 49 (2- 9, דרוג קודם 29) – גם כאן יש קרוסלה של ק"ב מחליפים והתבזות במרתפי הליגה. לפחות אצל הניינרס יש את התקווה שעם ג'ימי גארפולו בריא בשנה הבאה הכול ייראה אחרת – למרות שהשנה האומללה הזו הוכיחה שיש עוד נקודות לחזק (גם אם עמדת הק"ב תהפוך לנקודת חוזק – מה שלא ברור בכלל לאור יכולתו הבינונית של גארפולו עוד לפני הפציעה) לפני שהקבוצה תוכל להתמודד כשווה מול הראמס ואפילו הסיהוקס שחולקות איתה את בית ה- NFC מערב.
  32. אוקלנד ריידרס (2- 9, דרוג קודם 31) – מה עוד ניתן לומר על העונה הראשונה של ג'ון גרודן באוקלנד שלא נאמר כבר? הקבוצה התפרקה מכל נכסיה כמעט, מפגינה רמת משחק עלובה ואפילו חוסר אכפתיות. כנראה שרוב השחקנים מבינים שהם לא יהיו שם אם וכאשר הקבוצה תחזור לרלוונטיות (לא לפני המעבר הצפוי ללאס-ווגאס בעוד כשנתיים). תרגיל מרתק בפירוק (בטוח) והרכבה (פוטנציאלית) שהיה יכול להיות משעשע אם לא האוהדים המסכנים באוקלנד שהשנה / שנתיים שעוד נשארו להם עם הקבוצה שהם כל כך אוהבים יהיו מלאות בתבוסות משפילות ורמת תחרותיות נמוכה מאד.
Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עידו גילרי
עידו גילרי
28 בנובמבר 2018 10:28

העצמות הכואבות של ג'וש רוזן יכולות להעיד שג'ואי בוסה בהחלט חזר…

ולדי קוגן
28 בנובמבר 2018 11:29

הייתי מקפיץ את דנבר טיפה, אולי אפילו על חשבון האיגלס הלא מרשימים בלשון המעטה. גם הצרגרס מרגיש טיפה גבוה אבל זה קטנוני. בלי קשר לזה דירוג נהדר כרגיל

עידו גילרי
עידו גילרי
28 בנובמבר 2018 11:48

אני דווקא מסכים עם הדירוג של הצ'ארג'רס. הם לא מקבלים מספיק תשומת לב.

תומר
תומר
28 בנובמבר 2018 12:03

דירוג מצוין, כמעט אין לי מה להעיר עליו (פיטסבורג והרייבנס גבוהים מדי, יוסטון טובה משתיהן)
גם הניינרס ארבעה חמישה מקומות גבוהים מדי.

תומר
תומר
28 בנובמבר 2018 15:51

הקטע על הניינרס נכתב במודעות גמורה ובצלילות הדעת

יניב ש.
יניב ש.
28 בנובמבר 2018 12:40

זאת היתה אמורה להיות שנה מבטיחה עבור הניינרס, במקום זה קיבלו האוהדים עונה מסויטת…….

רביב פייג
Editor
28 בנובמבר 2018 16:48
Reply to  יניב ש.

בהחלט סיוט. אבל התרגלנו להרגשה.

אסף
אסף
28 בנובמבר 2018 13:24

קרוליינה כמו שצפיתי וחזיתי התחילה במגמת ההתרסקות שתימשך עד לסוף העונה. הטעות הייתה להתלהב מהקבוצה הבינונית הזו מלכתחילה. מקאפרי בסדר, קצת התינוק המגודל וביתיות. מעבר לזה אין להם מה למכור

נתי
נתי
28 בנובמבר 2018 14:07

אישית אני לא חושב שאפשר לכתוב "יהיה מאד מפתיע" על הגעה של פיטסבורג או צ'ארג'רס לסופר בול יותר מאשר ניו-אינגלנד (אם לא תהילת העבר).
מה שכן, אני צופה קשיים גדולים בעקבות הפציעה של מלווין גורדון (יודעים כמה ייעדר? וגם כשיחזור מי יודע אם ישר חוזר לכושר מקסימלי). ולכן באופן אישי אני הייתי מחליף מקומות בין פיטסבורג לצ'ארג'רס .
חוצמזה אני חושב שבולטימור צריכה להיות נמוכה יותר. לא ראיתי מהם יותר מדי. ומי בכלל יודע מי פותח שם. אולי הם צריכים להחליף בסנאפים לפי ריצה ומסירה. לא הסתכלתי בלוז אבל נראה לי הייתי מוריד אותם לתחתית קבוצת ה- 6:5 כלומר מתחת לקולטס.
חוצמזה תודה רבה על כל ההשקעה המרובה

שחר דלאל
28 בנובמבר 2018 14:27

קרוליינה במגמת הפסדים שכרגע שמה אותם מחוץ לפלייאוף. עם זאת, הזרקור אחרי משחק השבוע חייב ללכת לראסל וויילסון שנראה שהוא מצעיד לבדו את סיאטל לפלייאוף

p
p
28 בנובמבר 2018 15:01

יש לי תחושה בתור אוהד (ככה שסביר מאד להניח שהיא לא קשורה למציאות) שסיאטל בשנתיים האחרונות מנסים בכח להפעיל את משחק הריצה בשניים-שלושה רבעים הראשונים ואז כשבאמת צריך הולכים לווילסון שיינצח. השנה לפחות משחק הריצה עובד טוב יותר (לטעמי בעיקר בעקבות שיפור בקו ההתקפה המושמץ).
יש לזה קשר לעובדה שברבע הרביעי הניהול שעון נהיה יותר רלוונטי אבל זאת גם הסיבה שווילסון שבר את שיאי הTD ברבע רביעי לעונה שנה שעברה.
התחילו קצת לשרבב את השמות של לאק ווילסון לMVP בעיקר עם הדגש למשמעות המילולית של שם הפרס. אבל גם אם הקבוצות שלהם תהיינה בפלייאוף אני לא חושב שיש למישהו מהם סיכוי ממשי מול בריס/מהומס/גרלי…

מנחם לס
מנחם לס
28 בנובמבר 2018 17:05

ישנה מין ה רגשה שהעונה הזאת ישנן יותר מועמדות לגמר הסופרבול מכל שנה אחרת – בנניח עשר השנים האחרונות.
דרוג שאני מסכים איתו, מלבד פיטסבורג.
כתוב נהדר. תודה

גיא רוזן
גיא רוזן
28 בנובמבר 2018 18:10

הייתי מגיב על המיקום (הנמוך?) של הברונקוס, אבל מחשש לניחוס, אני אסתפק ב-
אחלה פוסט. תודה.

ינון יבור
ינון יבור
28 בנובמבר 2018 18:57

שלושת המקומות האחרונים מאותו בית?!?
מה זה אומר על הראמס?

תומר
תומר
28 בנובמבר 2018 21:18

הריידרס אמנם באותו איזור (בינתיים) אבל לא באותו בית
ואכן, הראמס (וגם סיאטל) זכו השנה בארבעה משחקים במתנה כ"א

p
p
28 בנובמבר 2018 21:29
Reply to  תומר

הקדמת אותי! =)
בכל אופן, לסיאטך יש כרגע 1/1 מול הניינרס ואריזונה.
נשארו לה 3 משחקים 1 בחוץ מול הניינרס ועוד שניים בבית מול הניינרס ואריזונה.
אלה המשחקים שהכי מפחידים אותי. שבאים כפייבוריטים.
אם סיאטל תדאג לעניינים שלה כמו שהיא אמורה, 3 המשחקים האלה ישימו אותה על 9 ניצחונות.
נצחון נוסף על קנזס או מינסוטה (שני המשחקים בסיאטל) אמור להבטיח כרטיס לויילד קארד.

p
p
28 בנובמבר 2018 21:26

אוקלנד לא מהבית של הראמס. סיאטל כן.
והראמס פגשו פעמיים מתוך 10 הניצחונות שלהם את אריזונה והניינרס (פעם אחת אריזונה ופעם אחת ניינרס).
את סיאטל פגשו פעמיים וניצחו (בהפרש קטן…)

ינון יבור
ינון יבור
28 בנובמבר 2018 23:22

תודה על התיקון.

אסף
אסף
29 בנובמבר 2018 7:26

משעשע לראות שאוהדי הניינרס עוד חיים בסרט ששנה הבאה גארופלו בריא והם קורעים את הליגה. קבוצה חלשהובעיקר משעממת להחריד של גג 5 ניצחונות.

תומר
תומר
29 בנובמבר 2018 14:56
Reply to  אסף

מה?
איפה ראית דבר כזה?